Monday 7 January 2013

Alhamdulillah...Period dah regular semula

Alhamdulillah...

Hasil pemantauan selama dua bulan (Dec 2012 and Jan 2013) iaitu selepas dua bulan (Oct and Nov 2012)period datang 2 times in a month  ia dah kembali mengikut normal cycle nya iaitu 31 hari. Bulan 10 dan 11 (2012) tu datang dua kali mungkin disebabkan complete abortion of CP pada September lalu. Andaian saya saje la sebab I didn't do the hpt test much earlier. If I did, it would give a confirmation of CP or not...However, two Drs suspected I had a complete abortion. Boleh baca entry http://ttcstoryummi.blogspot.com/2012/10/bermulanya-kisah-ttc-ummi.html dan http://ttcstoryummi.blogspot.com/2012/10/ape-la-yang-tak-kena-dengan-saya-ni.html

Bulan 12 until CD31 begitu juga bulan Jan (2013) until CD31. The next day spotting and the following day menses. Tapi bulan ni punya menses for the first two days I was badly struggle menghadapi senggugut, moody, angin yang banyak dan rasa loya serta cepat lapar. Normally kalau saya makan sehari sekali pun dah cukup tak kira sama ada pagi, tengahari atau malam. Period kali ni kena makan pagi dan tengahari pun kena makan kalau tak saya menggigil. Lain sungguh. Ia diluar tabiat ni.

Angin pulak 2-3 days sebelum period kali ni asyik keluar angin je. Dari atas ye hehe. Tapi bile dah starts menses asyik kentut je hahaha.

Saya: Perasan tak sayang period kali ni banyak kuar angin kan?
Hubby:Aah..pelik jugak. Asyik kentut je. Abi sapukan minyak pun Abi kuar angin jugak

Errr hehehe malu teman...Nak buat macam mana huhu..

Senggugut kali ni memang sakit lebih daripada biasa. Terguling-guling tak kira dalam kereta atau kat rumah. Luckly first two days period was on weekend. Kalau workdays tak tau la macam mana. Tak boleh nak duduk diam. Cramping akan datang ikut suka dia but most of the time dia jadi peneman setia. Semua benda saya nak marah. Nama jalan Jalan Timun pun saya marah. Errr tak de pasal cari pasal. Dengan hubby sekali kene marah sampai dia masuk bilik pergi ke meja solek tulis macam kat bawah tu. Saya cuba tiru sebijik guna Paint apa yang dia tulis dan lukis kat buku nota kecik atas meja solek kami. Bila tengok balik kelakar la pulak. hahahaha



Harini nak pergi kerja baru saya perasan haha kejam kan. Kalau dapat tahu awal boleh awal sikit pujuk tak de la lama sangat dia muncung.

Next, rasa loya comes and goes...Yang ni pun diluar tabiat. Sesekali rasa loya betul macam nak termuntah tapi tak ada bende pun yang nak dimuntahkan. Until today CD3 rasa loya tu kadang-kadang datang juga.

Macam mana pun saya bersyukur period dah ok, cycle dah betul and all those symptoms tu normal and mostly happened to all women which I take it sebagai perkara biasa je la. Cuma mana yang tak pernah hadapi tu je saya anggap sebagai luar tabiat heheh.

On BBT chart, temp drop menjunam ke 36.20 (1st day menses), 36.21 (2nd day menses) and 36.10 degree Celcius (today). BBT for these three days nampak lebih baik berbanding my first chart. I hope this cycle I got ovulated, there are eggs ready to be fertilized, BD on the right time, having fun, and the eggs are fertilized and become healthy and smart baby/babies, In shaa Allah.

I wish everyone of you All the best.

Ate' logo


No comments:

Post a Comment