Saturday 29 December 2012

Finally I did cried

Yes I did after three times -ve hpt result. The last one i did was this morning. Initially I didnt cry. Rasa macam boleh terima kenyataan sebab saya tak menangis tengok result tu.. tapi dalam toilet tu otak saya sempat bermonolog:

Mesti tak ada telur yang keluar..
Yalah macam mana nak keluar dah tu ko gemok sangat
Entah-entah aku ada PCOS
Yalah tu tengok ko punya bbt chart pun da tahu
Takkan la aku nak kene kurus, betol2 kurus baru boleh mengandung. Ya Allah!!
Ya sebab orang yang kurus je yang boleh mengandung, boleh keluarkan telor, tak ada penyakit


Saya dah tak sanggup nak layan otak saya yang sakit tu terus ambil air semayang dan solat subuh. Lepas solat ketika saya berzikirlah saya mula rasa sebak dan sayu. Saya menangis. Saya merayu kepada Allah s.w.t supaya dengar rintihan dan doa saya.

Hubby yang tengah sebok kemaskan ruang tamu berhenti sekejap bila dia tak lg dengar alunan zikir dari mulut saya melainkan esakan. Saya tersungkur di bahu suami. Saya luahkan pada dia apa saya rasa. Pujukan dia buat saya rasa lebih tenang.

"sayang, ada sebab Allah uji kita. Sayang kena kuat. Kita usaha lagi ya. Kita usaha sama-sama. Abi ada ni dengan sayang. Sayang jangan macam ni"

Dakapan erat seorang suami dan kata-kata lembut seorang suami sangat menyenang dan menenangkan. Saya bersyukur kerana saya sudah berkahwin, kerana saya ada suami, dan kerana dia suami saya. Ya Allah aku bersyukur sangat. Alhamdulillah

Tak apa menangis untuk lepaskan perasaan sedih cuma elak melayankan perasaan sedih tu. Stess and it wasnt good for us ladies. Always stay close with people you love. You will find urself being loved. TCC jouney in shaa Allah would be easier

7 comments:

  1. sabar ya atie,sya dlu pun mcm atie,ada masa tu rasa down sgt,lpas dah nangis bru feel better,sekuat mnapun kita cuba berthan,pasti ada masa2nya hati kita luluh dan rasa cm nak give up je..tpi yg pntg ialah lpas dah nangis tu,mesti nak kuat blik,katakan pada diri Allah takkan menguji aku law mmg aku tak mmpu,semuanya ni mesti ada hikmah,dn yg utama,pndanglah disekeliling kita,msh trlalu bnyak insan yg lbih brat ujiannya dri kita.dan syukurlah Allah mengurniakan kita pasangan yg sntiasa menyayangi dan memahami kita,dan InsyaAllah kita takkan pernah bersndrian..

    ReplyDelete
  2. salam atie...tabahkan hati dan kuatkan semangat yer...saya pun sgt2 beharap yg saya berjaye conceived by this month...tapi hpt saye still lagi -ve pada hari ini (DPO10)....mmg saya sedih tapi selagi belum P saye takkan berputus asa dan sentiasa cakap didalam hati yang saya pregnant...even kalau saya tak pregnant pun InsyaAllah saya akan terus kuatkan semangat untuk ber ttc...but the most important thing as you mentioned, Allah telah menghadiahkan kite hubby yang sgt2 supportive..sgt2 penyejuk hati...Alhamdullilah...pasti akan sampai juga rezki kite..saya doakan kite yang ttc ini semuanya dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. atie, sebak kita baca entry ni. kita samalah.. cuma skrg dah mls nak buat UPT sbb xmo berharap sgt. bkn sbb saiz bdn atie, ni soal rezeki Allah. sabar ye.. kita usaha sama2..

    ReplyDelete
  4. it's okay to cry sometimes. kite manusia biase. that's why TTC ni kite jgn try too hard tapi jgn tak try lansung jugak. kite kena enjoy this journey, if we try and put expectation, bile fail itu yg kite akan menangis. i dulu takpenah nangis cuma i marah. (taktau nak marah siapa) diri sendri sbb tak subur kot. tp ape2 pun kuasa di tangan Allah, kalau marah2 same mcm nak marah Allah. sekali terus takot kalau Allah tarik nikmat yg lain.
    make this TTC journey a fun one. mcm skang u baru je 1 cycle buat BBT. imagine i dah buat berpuluh BBT semua rocky mountain, kalau org yg tak kuat kompem dah tendang monitor pc ni sbb tgk chart yg buruk mcm tu. maybe terus buang temperature jugak. tp takpe lah. nangis skali je k. jgn biasekan everytime fail je nangis. jgn lembikkan diri. kena strong.
    bile -ve, tandanya ade something wrong dlm bdn kite yg Allah suruh kite cari. kalau -ve, itu yg terbaik sbb kalau dlm badan kite masih ada something yg tak sihat, maka kalau kite conceive, taksihat lah utk kite dan baby tu :) pikir yg terbaik k. better check betul2 utk confirm PCOS tu. lagi cepat detect lagi bagus sbb boleh terus buat treatment, takyah tunggu lama2.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kepada you all yang drop comments here..At least i know i am not alone. Rasa nak pelok sorang-sorang erat2. Wish you All the best. May Allah s.w.t hears our prays dan makbulkan doa kita. Amin

    Jay, I dah ajak husband jumpa Dr. He insist to wait until our marriage setahun which will be this March. Dia dah cakap macam tu, I kena ikut.

    ReplyDelete
  6. Jgn sedih2..bila kita x kawin org ckp kita anak dara tua..bila dah kawin blm ada anak org ckp kita x subur..etc.etc..sampai abis hayat kita org ttp berkata2..akk pun ttc..dah 2 thn kawin..kawin pun umur dah lewat..husband pun beza umur 12thn lg tua dr akak..skrg akak dah 37..in shaa allah..kalo dulu akk x yakin akan ada jodoh tp akhirnyer kawin gak..so kali ni akk ttp yakin akan ada zuriat gak 1 hari nnt..

    ReplyDelete