Monday 31 December 2012

2012 in memories

Assalamualaikum...

Tahun 2012 dah nak melabuhkan tirainya malam ini dan kita bakal memasuki tahun 2013. Kalau tanya apa azam saya, there are as below:

1. Nak dapatkan zuriat
2. Nak kurus dan sihat
3. Nak beli rumah
4. Nak bercuti

Recap 2012


Pre-wedding photoshoot
Jan: Photoshoot pre-wedding kat sawah padi. Costum ala-ala gadis kampung bercinta dengan jejaka paling handsome dalam kampung. Hahahaha

Feb: Sibuk dengan persiapan perkahwinan. Boleh tahan pressure jugak. Tambahan pulak masih tak biasa dengan tempat kerja baru

Mac: Berlangsungnya pernikahan kami pada 16 Mac 2012 dan resepsi di sebelah saya pada hari berikutnya. The next day buat outdoor photoshoot pulak. Walaupun letih tapi seronok sangat. Syukur, I am married!

 
Wedding guestbook
Ourdoor photoshoot
 
April: Masa ni dah mula nampak true colors pasangan. Mula-mula susah jugak nak hidup dengan orang lain. Biasalah gaduh-gaduh jugak. Awal-awal kahwin banyak dugaan. Kata orang dugaan nak mengenal hati budi yang sebenarnya.
 
Mei: Not much different dengan bulan sebelumnya. Budak office yang kahwin one week earlier than me dah concieve. Me? still wasn't.
 
Jun: His birthday!! We celebrate biasa-biasa je.
 
Jul: Orang dah start tanya tak ada isi lagi ke? Really irritating and annoying!!
 
Ogos: This time I was suspected pregnant and I just can feel it. 40 days tak period since my normal cycle is 31 days after get married. Sebelum kahwin 28 days. Hubby mengalami alahan loya-loya. But since takut sangat nak buat ujian hpt, we just lost him/her. Dr assuming I got complete abortion. The 'thing' keluar habis at one time. Salah saya... sedih
 
September:  Nothing interesting. Cuma saya berkira-kira untuk pergi gym untuk kuruskan badan since Dr nasihatkan supaya saya turunkan berat badan dan elakkan daripada usaha untuk dapatkan anak buat sementara waktu.
 
Oktober: Ada wage increment. Yeay, alhamdulillah...I started joining fitness first. Bersemangat masa ni. Bulan ni saya datang 8 kali. Saya kurangkan nasi (sangat-sangat sedikit) dan saya lebihkan makan sayur dan buah-buahan. Bulan ni baru kami pegi honeymoon. Itu pun kat Cameron Highland je. Cukup baik dah buat kami berdua.
 
November: Masih aktif ke fitness first dan masih jaga pemakanan. Kali ni saya datang 9 kali. Berat dah turun 5 kgs. Masa ni berat dah jadi 80kgs. 25kgs to go.
 
December: No longer active going to the gym. Rasanya ada la sekali dua je. Sibuk dengan kerja. MAHA International lagi. End year memang banyak kerja/meetings. Semangat nak ke gym pun dah kurang. Saya ada pergi berurut. Once, dan makcik tu minta datang lagi supaya cukup 3 kali. Saya belum ada masa lagi nak balik kampung. Maybe next month. This month, I already started consuming acid folic, EPO, New Obimin, and avocado smoothie. However until today (DPO 14) the hpt results were negative (I did the test 4 times). Berat badan pun dah bertambah since I no longer jaga pemakanan like previous couple of months. Pathetic!!
 

Overall, I am grateful that I am married and I am married to someone who really loves me more than I love him. I am grateful that my mother always being a very understanding and supportive mother. She's is my best friend as well. I am grateful she never forget to pray and solat Hajat for me. I am grateful that Allah gives an opportunity for my husband to start a bussiness and Alhamdulillah his bussiness just went so well.

Apa yang membuatkan saya tidak gembira adalah orang sekeliling yang suka bercakap tentang hal orang lain dan membandingkan kita dengan pegawai atau mana-mana individu yang lain. To be honest, orang-orang sebegitulah orang yang paling sukar untuk saya maafkan atau mungkin saya tak akan maafkan. Hmm, entah la. Gile tak suke kot! Semoga Allah sahaja lah yang memaafkan dosa mereka terhadap saya.

2013 is coming....It would be a very challenging year...workloads will be drastically increasing together with the pressures. Usaha untuk TTC lagi dan usaha-usaha lain untuk memcapai matlamat di atas....Doakan saya berjaya ya kawan2.

Sekian.

Ate' logo.











3 comments:

  1. Slamat tahun baru atie, moga 2013 membawa Rahmat & Kebahagiaan untuk Atie :-)

    ReplyDelete
  2. Thanks dear. Happy New Year...Wish you a lot of baby dust and sticky vibes... ^_^

    ReplyDelete
  3. insyaAllah, may 2013 brings more wonders into your life :)

    ReplyDelete