Thursday 15 November 2012

Bad bad doctor...bad bad staff...my bad luck day :(

Assalamualaikum,

Hi apa khabar....

lama dah saya tak menulis apa-apa di blog ni...Dua minggu dah kot hehe lama ke 2 minggu....

Actually saya baru shj berjumpa Dr perbidanan dan sakit puan di Hospital Bersalin Razif in Klang nearby Hosp Ampuan Rahimah. Saya sgt frust dengan layanan beliau termasuklah staff yang ada masa tu.

Saya ke sana sebenarnya untuk mendapatkan pemeriksaan tentang masalah period yang terlalu kerap, as i mentioned before in previous post, saya period 2 times a month which gape between two periods only 9 days. Sekarang pun saya tengah period. Dah hari ke-3. I tought bila jumpa Dr, dia akan check saya betul2 dan bagi penerangan, nasihat, panduan dan sebagainya but she only ask me few questions dengan nada marah (tak ada kesopanan dan kemesraan langsung. Saya pulak yang takut macam jumpa pengetua sekolah masa budak2 dulu) then scan my rahim and told me rahim saya kosong tak ada apa-apa. She told her assistant to give me ubat perancang then she LEFT!! Langsung tak tengok my file yang ada state case saya yg disyaki mengalami complete abortion aritu. In fact, buat penat je staff dia note down all tarikh period saya, dia langsung taknak baca dan cuba faham.

I was like...what??Hey, where are you going?? (dalam hati je la kan...) saya pun blur2.

Then I was waiting in front of counter, the staff were talking to each other slowly then I heard that diorg pun xtahu nak bagi I ubat apa. Ya, Allah masa tu saya rasa geram sangat. Saya tanya seorang staff kat situ kenapa Dr layan saya macam tu je tadi. Left me without saying anything. Dia bgtau saya Dr tu ada patient kat atas. I hope the Dr will come back to serve me but suddenly I was called to pay the bill. This time saya dah tak boleh sabar. Again saya tanya why the Dr layan saya begitu. I pay the bills but I got nothing that I REALLY need.

Staff: Semua Dr kat sini ada kes
Me: Then kenapa you bagi I Dr yang tak available? I dont deserve this kind of treatment. Saya bayar tau
the staff just keep silent
Me: Next time jangan bagi Dr yang ada patient lain. Lebih baik you bagitahu saya tak ada Dr yang available then give me an appoinment.

Duit melayang...sakit hati dapat...masalah tak selesai...Fed up la.

Ubat perancang tu saya taknak makan...seriously i wont. A doctor shouldn't easily give pil perancang to their patient without any advice and prescription. Benci doktor yg berlagak ni.

ok, jumpa lagi

Ate' logo

3 comments:

  1. lepas saya makan norculut mcm ok balik period saya. Dulu saya mcm atie gak, sebulan 2x period. Heavy lak tu. Tp ni nak msuk hari ke-30 dah tak period2 plak lps makan ubat tu. Bulan lepas hari ke-30 dah period...:D

    ReplyDelete
  2. Hai nani awak dah dtg period ke....sy punya period mcm da ok je. Kalau masih ting tong mesti da dtg balik skrg ni tp xde pun. Hopefully jgn la ting tong lg. Buat saya susah hati je

    ReplyDelete
  3. hehe delay ade berita baik kot....tak buat ujian UPT ke?

    Saya pegi Hosp khas utk bersalin dan sakit puan ni. Sebelum ni saya pegi jumpa Dr Yus di Hosp yang sama. Dia sgt baik dan terangkan saya satu persatu but unfortunately 2nd time saya pergi dia tak ada. Jadi terpaksa menerima mana2 Dr yg staff tu nak bg. Maybe next time saya pergi jumpa Dr lain. Bak kata awak berkorban sikit la kan

    ReplyDelete